Het onderzoek richtte zich op het gebruik van vaste en mobiele telefoon door organisaties. In verreweg de meeste bedrijven hebben medewerkers zowel een vaste als een mobiele telefoon. 93% van de ondervraagden geeft aan beide te gebruiken, 40% heeft ook twee voicemailboxen. Telefonische bereikbaarheid wordt, ondanks de opkomst van alle nieuwe communicatiemiddelen, door 9 van de 10 ondervraagden belangrijk tot zeer belangrijk gevonden.
Het nieuwe communiceren
‘Nu medewerkers steeds vaker onderweg zijn, staat de bereikbaarheid onder druk,’ bemerkt Erik Wiechers, General Manager van UPC Business. ‘Uit dit onderzoek en ook uit de eerdere pilot Digitale Mobiliteit die we samen met Boer & Croon hebben uitgevoerd, bleek dat softwaretoepassingen een randvoorwaarde zijn voor het succes van plaats- en tijdonafhankelijk werken. Daarom heeft UPC Business een dienst ontwikkeld waar vaste en mobiele telefonie samenkomen: Easy To Reach.’ Met Easy to Reach hebben medewerkers niet langer twee nummers, maar één nummer waarop ze bereikbaar zijn. ‘De bereikbaarheid voor de klant wordt hiermee geoptimaliseerd, vervolgt Wiechers. ‘Gesprekken lopen via de vaste verbinding zodat wij hiermee ook tegemoet komen aan de wens van onze klanten om de gesprekskosten weer onder controle te krijgen.’